ZAKTV

U Kutné Hory dokončují výstavbu mostu přes Vrchlici


U Kutné Hory na vytížené silniční komunikaci I/2 se aktuálně dokončuje most, vedoucí přes říčku Vrchlici mezi kutnohorskou městskou částí Malín a sousedním městysem Nové Dvory. Původní most musel jít kvůli špatnému technickému stavu k zemi a Ředitelství silnic a dálnic na jejich místě staví most zcela nový s předpokládanou životností okolo stovky let. Součástí projektu je i rekonstrukce přilehlých komunikací nebo vydláždění koryty říčky Vrchlice, aby voda nenarušovala usazené piloty mostní konstrukce. Práce budou dokončeny v srpnu, kdy zároveň skončí dopravní a rychlostní omezení.

Na silniční komunikaci u Kutné Hory se v tuto chvíli intenzivně pracuje na dokončení výstavby nového mostu přes říčku Vrchlici, který je součástí vytížené komunikace I/2 mezi kutnohorskou městskou částí Malín a sousedním městysem Nové Dvory.

Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: „Tady to je dopravní páteř v této části Středočeského kraje, kde sice není dálnice, nicméně komunikace je velmi tranzitně využívána a to nejenom v oblasti řekněme toho typického letního provozu, pátek, sobota, neděle, ale tady se jezdí hlavně ve všedních dnech, to znamená pondělní rána, ale i páteční odpoledne jsou zde velmi silná.“

Ředitelství silnic a dálnic buduje zcela nový most, přičemž ten původní byl postupně zdemolován a na jeho místě tak vzniká nová mostní konstrukce s technickou předpokládanou životností kolem stovky let. Práce přitom probíhají za plného provozu. Veškerá doprava v místě stavby je vedena obousměrně, ve dvou pruzích, po mostním provizoriu sníženou rychlostí maximálně 20 kilometrů v hodině. 

Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: „A není to jenom o těchto dvou mostech tady u Kutné Hory. Když už něco děláme, tak to děláme pořádně a provádíme zde rekonstrukci i těch přilehlých komunikací, to znamená, že v srpnu předpokládám, podle projektu a podle harmonogramu, dáme za nějakých 77 milionů korun řidičům kompletně tento dopravní uzel k dispozici.“

Celá mostní konstrukce už je z větší části hotová, momentálně probíhá vázání ocelových výztuží, v plánu je dále betonáž, izolace stavby, a nakonec i vybudování přechodových oblastí, tedy nájezdových ploch na most, které budou železobetonové se sklonem 10%. Rovněž došlo k vydláždění koryta říčky Vrchlice, kterou most překlenuje, aby voda nepodemílala břehy, do kterých jsou usazeny piloty mostní konstrukce.

Sdílet:

Více od Ondřej Švec