Požadavky na zkapacitnění a zkvalitnění dopravy přes železniční most na pražské Výtoni zaznívají jak ze stran dopravců, cestujících ale i od představitelů Středočeského kraje. Ministr dopravy Martin Kupka několikrát avizoval, že definitivní rozhodnutí má padnout do konce letošního roku. Ministr by měl v tomto případě učinit důrazné kroky, které povedou k finálnímu rozhodnutí a realizaci stavby.
"Účelem dnešního setkání bylo podpořit ministra dopravy Martina Kupku a ministerstvo dopravy v tom, aby už neodkládali rozhodnutí o osudu Výtoňského železničního mostu a aby toto rozhodnutí přijali v co nejbližší době. A pokud už to rozhodnutí bude přijato, tak podporujeme výstavbu nového železničního mostu a nahrazení stávající konstrukce."
"Největší problém v tom je, že po tomto mostě se nedá provozovat současná železniční nákladní doprava v takové kvalitě a takovém potřebném rozsahu, který dnešní doba vyžaduje."
"Stav Výtoňského železničního mostu je velmi vážný, je vlastně prakticky v havarijním stavu a ten havarijní stav vedl k tomu, že vlastně už teď od 10. prosince je výrazně omezený provoz, což znamená, že na mostě může v danou chvíli být pouze jeden vlak s možností maximálně 20-kilometrové rychlosti a pak je tam samozřejmě ještě omezení tonáže."
Od roku 2015 vzrostl totiž počet nákladních a osobních spojů v tomto úseku o 100 souprav za jeden pracovní den. Vycházíme-li z dat o vývoji dopravy na železničním mostu na Výtoni, můžeme prý v následujících deseti letech očekávat nárůst dopravy o další desítky vlaků. Už teď se totiž prý propustnost úseku Smíchov – Vyšehrad dotýká hranice únosnosti.
Pro televizi Praha Veronika Kuželková