ZAKTV

Středočeský kraj svolal briefing pod železničním mostem


Na náplavce pod pražským Vyšehradským mostem se uskutečnil tiskový briefing k situaci ohledně železničního mostu přes řeku Vltavu. Akce se zúčastnili zástupci veřejnosti i železničních dopravců. Přítomen byl prezident Svazu dopravy Oldřich Sládek, prezident Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ Martin Hořínek, výkonný ředitel Svazu osobních železničních dopravců SVOD Bohemia Petr Moravec, a také radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký. Shodli se, že ministr dopravy musí učinit razantní kroky s ohledem na situaci mostu na Výtoni.

Požadavky na zkapacitnění a zkvalitnění dopravy přes železniční most na pražské Výtoni zaznívají jak ze stran dopravců, cestujících ale i od představitelů Středočeského kraje. Ministr dopravy Martin Kupka několikrát avizoval, že definitivní rozhodnutí má padnout do konce letošního roku. Ministr by měl v tomto případě učinit důrazné kroky, které povedou k finálnímu rozhodnutí a realizaci stavby.

"Účelem dnešního setkání bylo podpořit ministra dopravy Martina Kupku a ministerstvo dopravy v tom, aby už neodkládali rozhodnutí o osudu Výtoňského železničního mostu a aby toto rozhodnutí přijali v co nejbližší době. A pokud už to rozhodnutí bude přijato, tak podporujeme výstavbu nového železničního mostu a nahrazení stávající konstrukce."

"Největší problém v tom je, že po tomto mostě se nedá provozovat současná železniční nákladní doprava v takové kvalitě a takovém potřebném rozsahu, který dnešní doba vyžaduje."

"Stav Výtoňského železničního mostu je velmi vážný, je vlastně prakticky v havarijním stavu a ten havarijní stav vedl k tomu, že vlastně už teď od 10. prosince je výrazně omezený provoz, což znamená, že na mostě může v danou chvíli být pouze jeden vlak s možností maximálně 20-kilometrové rychlosti a pak je tam samozřejmě ještě omezení tonáže."

Od roku 2015 vzrostl totiž počet nákladních a osobních spojů v tomto úseku o 100 souprav za jeden pracovní den. Vycházíme-li z dat o vývoji dopravy na železničním mostu na Výtoni, můžeme prý v následujících deseti letech očekávat nárůst dopravy o další desítky vlaků. Už teď se totiž prý propustnost úseku Smíchov – Vyšehrad dotýká hranice únosnosti.

Pro televizi Praha Veronika Kuželková

Sdílet:

Více od Veronika Kuželková