Dětí je moc a školy pro ně ve Středočeském kraji nestačí. To je dlouhodobý problém, který nyní řeší Středočeský kraj. Způsobů jak navýšit kapacitu škol je několik.
"Modernizujeme oborovou strukturu, což znamená, že utlumujeme obory o které není zájem ve prospěch těch o které zájem je a jsou perspektivní z pohledu trhu práce a dále to jsou jednoduché přestavby, půdní vestavby a plánujeme i nové školy" řekl Milan Vácha (STAN), radní Středočeského kraje.
S úderem letních prázdnin začaly stavební práce na několika školách. Jedna z nich je i Střední zdravotnická a Vyšší odborná škola zdravotnická v Mladé Boleslavi.
"Máme obrovský převis žáků, kteří mají zájem se na naší škole vzdělávat a připravovat se na budoucí nelékařská povolání, obor zdravotnická sestra a zdravotnické lyceum a abychom je měli kde vzdělávat, museli jsme přistoupit k tomu, že jsme předělali pokoje domova mládeže na učebny. Nově vzniknou tři velké učebny " řekla Lucie Laurýnová, ředitelka Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické.
Původní kapacita školy byla 400 žáků a nyní je 460. Pokoje domova mládeže, které byly ve stejné budově, byly plně obsazeny, a tak budou žáci od září ubytovaní v jiném domově mládeže, který je také v Mladé Boleslavi.
"Středočeský kraj, zřizovatel, poskytl dotaci na přestavbu školy, na úpravu nových učeben a vychází to zhruba na 3 500 000 Kč na stavební část plus ještě 500 000 Kč na tu část vybavení majetku" řekla Lucie Laurýnová, ředitelka Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické.
Středočeský kraj má v plánu pomoci i dalším školám, obzvláště v lokalitách, které jsou v těsné blízkosti našeho hlavního města.
"V současné době máme zhruba 1700 volných míst. Bohužel je máme v místech, kde není taková poptávka. Problém je v bezprostřední vzdálenosti Prahy a zároveň na Mělnicku, Kladensku, částečně Mladá Boleslav a Kolín" řekl Milan Vácha (STAN), radní Středočeského kraje.
V přípravách jsou i stavební úpravy na gymnáziích Hostivice, Říčany a Beroun nebo nová výstavba v Černošicích a Jesenici.