Dvorecký most se staví už rok. Práce na něm by měly skončit v listopadu 2025. Aktuálně dělníci dokončili základy pilířů na obou březích a provedli takzvané hlubinné založení v řece.
,,Stavba v současné době je ve stavu, že máme založené všechny opěry, všechny osy pilířů jsou založeny na hlubinných pilotách, co se týká břehu, tak máme všechny základové konstrukce," řekl hlavní stavbyvedoucí mostu Petr Koukolík.
Stavbu ale zpozdily, a zřejmě také prodraží, potíže s podložím v korytě řeky i na břehu. Pod Strakonickou ulicí totiž stavbaři objevili neznámý most a dutiny.
,,Když se tam prostě finálně koplo, tak se tam prostě zjistila nějaká anomálie v té geologii, která si vyžádala přijmout jiná technická řešení, která byla bohužel na delší lokte," vysvětlil náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
Kvůli potížím stavba zřejmě podraží. O kolik, to ale zatím není jasné. Na realizaci mostu bude Praha žádat peníze z evropských fondů.
,,Je nutné prokázat ty parametry, že to zvýší ekologičnost té přepravy, tzn. budeme muset dokládat, kolik tady bude muset jezdit těch tramvají," řekl Hřib.
Nově vznikající Dvorecký most nebude určen automobilové dopravě. Bude ale součástí tramvajového okruhu.
,,To je ostatně také ten důvod proto, abychom na něj mohli získat ten příspěvek z Evropské Unie. Cílem je, aby lidé byli motivováni k tomu, aby přestoupili z auta do MHD, protože je potřeba uvolnit ty silnice," vysvětlil náměstek primátora.
Most by měl nést jméno po některé z významných žen. Finální osobnost mají v anketě zvolit samotní Pražané.
,,Já budu prosazovat tento proces a aby to byl předvýběr z jmen významných ženských osobností, které předpřipraví místopisná komise," uvedl Hřib.
Most bude dlouhý 388 metrů a 16 metrů široký. Sloužit bude vedle MHD také cyklistům a pěším a přejet po něm budou moci také záchranáři.