ZAKTV
author image
Ondřej Švec

Publikováno 24. 7.

Praha schválila tramvajovou trať až na Dlouhou Míli


Pražští radní schválili pokračování tramvajové trati z Dědiny na nádraží Dlouhá Míle, kde je v plánu zároveň vybudování velkého dopravního terminálu, který bude součástí železničního spojení na pražské letiště. Trať propojující Evropskou ulici se sídlištěm Na Dědině začal Dopravní podnik stavět zhruba před rokem, hotová má být v letos v říjnu. Následná výstavba, který zajistí další prodloužení tratě na Dlouhou míli by pak měla začít v roce 2027. Plánovaná trať překlene Pražský okruh, přes který už jeden tramvajový most vede. Tramvaje po něm ale nikdy nejezdily a možná bude muset být zbourán.

Rada hlavního města Prahy schválila pokračování tramvajové trati z Dědiny na nádraží Dlouhá Míle, kde má zároveň vzniknout velký dopravní terminál a který bude bude součástí železnice na letiště. 

„Vše je koordinováno s Institutem plánování a rozvoje a Technickou správou komunikací. Zahájení výstavby by mělo proběhnout někdy v roce 2027,“ vysvětluje náměstek primátora hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).

Praha chce na místě vybudovat integrovaný terminál včetně parkoviště P+R po té, co plánovaná tramvajová trať překlene Pražský okruh. Trať propojující Evropskou ulici se sídlištěm Na Dědině začal Dopravní podnik stavět zhruba před rokem, hotová má být v říjnu. Trať se podle plánu po překřížení Pražského okruhu stočí obloukem do ulice Fajtlova. Zastávka Nádraží Dlouhá Míle bude v prostoru dnešních zastávek autobusů OC Šestka, za ní vznikne obratiště. Během výstavby bude třeba vyřešit řadu překážek.

„Možná uvedu jednu takovou perličku, je tam dokonce už historicky státem vybudovaný tramvajový most přes pražský okruh v 90. letech, který možná nebude možné použít a přestože přes něj tramvaje nikdy nejezdily, tak ho bude nutné zbourat,“ popisuje Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek primátora hlavního města Prahy.

Rozvoj tramvajové trati v hlavním městě vychází z územního plánu i udržitelné mobility a půjde o výstavbu trati v délce zhruba jednoho kilometru. DPP v návaznosti na rozhodnutí radních zahájí práce na přípravě projektové dokumentace stavby. Hrubý odhad nákladů je podle dokumentu půl miliardy korun, ale přesnou částku v této fázi není možné určit. Přiblížení tramvajové trati do této lokality by mělo podle schváleného dokumentu zásadně zlepšit dopravní obsluhu a zejména umožnit přestup na ostatní druhy dopravy a to mimo jiné díky vytvoření univerzálního terminálu veřejné dopravy a povýšení efektivity již existujících tratí. Ondřej Švec, televize Praha. 

author image
Ondřej Švec

Publikováno 24. 7.

Sdílet:

Více od Ondřej Švec