Westmedia

Na ZŠ Květnového vítězství se řešilo duševní zdraví


Současná společnost zaměřená na výkon a soutěživost, kdy tyto dva požadavky učíme už malé děti na základních školách, má často za důsledek to, že děti nestíhají, trápí se a projevuje se u nich duševní nepohoda, která může vyústit až ke vzniku depresí nebo úzkosti. Na Základní školu Květnového vítězství v Praze 11 proto zavítal odborník, který se věnuje zvládání psychických problémů a také radí, jak jim předcházet. Základem je hlavně si takové problémy přiznat a nebát se o nich informovat ostatní, v první řadě rodiče a potom také ve škole.

Psychické problémy a duševní nepohoda netrápí jenom dospělé, ale můžou potkat i děti školou povinné. Stačí nad míra stresu v podobě přílišného učení, zadávání úkolů nebo špatných známek. Touto problematikou se zabývala také akce zaměřená na duševní zdraví u dětí v Základní škole Květnového vítězství v Praze 11.

Se svým příběhem se s žáky přišel podělit také projektový koordinátor z Metropolitního zdravotnického servisu Kamil Rain, který si rovněž prošel psychickými problémy a dětem přišel poradit, jak je zvládat a jak jim ideálně předcházet.

Řešení je možná jednodušší, než by se mohlo zdát. Pokud jsou žáci ve stresu z nadmíry informací a požadavků, které jsou na ně kladeny, stojí za to možná trochu ubrat.

Podle výzkumů se až polovina dětí potýká se stavy, které lze označit jako náběh na depresi nebo úzkostnou poruchu, což jsou zároveň nejčastější duševní obtíže, které můžeme u mladých lidí vypozorovat. 

Odborníci proto radí zaměřit se více na prožitkovou pedagogiku, kdy by dril a biflování nahradilo něco, co jim bude dávat smysl a budou mít pro učení i jinou motivaci, než jen snahu vyhnout se špatné známce. A kdo ví, třeba již brzy dospějeme do bodu, kdy přátelská a interaktivní škola bude standardem a psychické problémy v ní snad už nebudou mít místo. 

Sdílet:

Více od Ondřej Švec